Vacature Welpen

Scouting Tungelroy zoekt:

Een leuke vrijwilliger M/V  (17-65 jaar)

Scouting Nederland is de grootste jeugd- en jongerenorganisatie van Nederland. Scouting zorgt voor een leuke en spannende vrijetijdsbesteding. De vereniging biedt ieder kind een veilige en leerzame speelomgeving en biedt uitdagende activiteiten voor jongeren Scouting Tungelroy is aangesloten bij Scouting Nederland. Scouting Tungelroy heeft 220 jeugdleden en is van plan verder te groeien. Ben jij een enthousiaste en daadkrachtige vrijwilliger, op zoek naar een nieuwe uitdaging, waarbij je de mogelijkheid krijgt om in Tunelroy betekenisvol te zijn voor de ontwikkeling van jonge kinderen?  Ben je bovendien een paar uur in de week hiervoor beschikbaar, dan zijn wij op zoek naar jou!

Functieprofiel

Je bent welpenleid(st)er van een groep van minimaal 20 kinderen, welpen genaamd, in de leeftijd van 7-11 jaar. De bijeenkomsten zijn op zaterdagmiddag van 14:00 tot 16:00 uur.
Leiding geven binnen Scouting Tungelroy vindt plaats in teams van 4-5 personen.

Wat doet een leid(st)er bij aanvang van functie?

• Uitvoeren van programma’s samen met je teamleden
  • Stimuleert de ontwikkeling van deze kinderen
  • Neemt deel – met de overige teamleden – aan weekendkamp(en) en/of het jaarlijkse zomerkamp

Wij bieden:

• Een leuke functie waarin je een plezierige en leerzame vrijetijdsbesteding helpt bieden aan kinderen en jongeren
  • Samenwerking met andere betrokken en enthousiaste vrijwilligers
  • Het opdoen van veel nieuwe contacten
  • De mogelijkheid jezelf verder te ontwikkelen
  • Scouting is een prachtige aanvulling op ieder CV

Belangrijk:

• Je onderschrijft de doelstelling en het huishoudelijk reglement van Scouting Nederland.
  • Je bent minimaal 17 jaar of ouder.
  • Je bent bereid een Verklaring Omtrent Gedrag aan te vragen
  • Je bent bereid je voor deze functie in te zetten en ook zelf hierin verder te leren.

Inschatting tijdsbelasting:

Circa 3 à 4 uur per week (waarvan bijna 2,5 uur actief met de kids)
2 weekendkampen en het jaarlijkse zomerkamp (begin schoolvakanties)

Voor meer informatie kun je contact opnemen met het bestuur van Scouting Tungelroy via het contactformulier