Lidmaatschap

Wil jij lid worden van Scouting Tungelroy? Vul dan het aanmeldformulier in op de pagina: “Lid worden”. Nieuwe leden mogen eerst 3 keer proef meedraaien bij de speltak waarna er besloten kan worden of je definitief lid wordt.

Uniform

Het dragen van een uniform is bij Scouting Tungelroy verplicht. Robert Baden-Powell sloot hiermee aan bij de gedachte dat iedereen gelijkwaardig is, ongeacht rang of stand, religie of huidskleur. Het uniform neemt eventuele door kleding zichtbare verschillen weg.

Het uniform dat gedragen wordt bij Scouting Tungelroy bestaat uit een (scoutfit) blouse met insignes en een das en dasring. De blouse (een nieuwe), de insignes en de dasring kunt u aanschaffen via de scoutshop. Het naambandje van Scouting Tungelroy, de groepsdas en het speltakteken van de BE; Bijzonder Eisend kunt u kopen via de winkel Scouting Tungelroy. Voor meer informatie kijk onder het kopje: Winkel.

Kleuren van de blouse

Elke speltak heeft zijn eigen kleur blouse. Hieronder vind je een overzicht van welke kleur blouse bij welke speltak hoort.

• Bevers; De kleur van de blouse is rood.
  • BE; Bijzonder Eisend; De kleur van de blouse is blauw.
  • Welpen & Kabouters; De kleur van de blouse is groen.
  • Scouts; De kleur van de blouse is beige.
  • Explorers; De kleur van de blouse is brique.

Insignes

Op je blouse horen ook insignes. Zo zitten er op elke blouse de volgende insignes:

Wil je weten waar je de insignes moet plaatsen? Kijk dan naar de afbeelding!

Verzekering

Elk (aspirant) lid is gedurende scoutingactiviteiten automatisch verzekerd via Scouting Nederland. Een collectieve autoverzekering is afgesloten voor zowel leiding als ouders die een auto besturen tijdens de scoutingactiviteit. Tijdens weekenden en kampen wordt een extra reis-en bagageverzekering afgesloten. Voor meer informatie/voorwaarden kunt u kijken op de website van Scouting Nederland. Kunt u hier de informatie niet vinden? Of wilt u inzage in de polis neem dan contact met ons op via het contactformulier.