Regio Weert

Scouting Tungelroy is een scoutinggroep gelegen in de stad Weert en valt daardoor ook binnen Scouting Regio Weert. Als één van de 46 regio’s die er zjn binnen Scouting Nederland is Regio Weert trots lid.

Regio Weert is de verbinding tussen de zeven scouting groepen in Weert die samen deze regio vormen. Al deze groepen zijn lid van de regio en werken samen bij het organiseren van spel activiteiten & regio dagen. Om dit allemaal voor elkaar te krijgen hebben ze één keer per twee maanden een overleg met elkaar.

De organisatie Regio Weert bestaat uit enthousiaste en betrokken leiding en bestuursleden. Al deze leiding en bestuursleden zijn vrijwillegers zijn afkomstig uit of betrokken bij de scouting groepen die de Regio Weert vormen.

Het belangrijkste doel van Regio Weert is er voor te zorgen dat zoveel mogelijk kinderen een geweldige scoutingtijd kunnen beleven. Dit doen ze door de groepen te faciliteren en te ondersteunen.

Scouting groepen binnen Regio Weert

Zoals hierboven gezegd bestaan Regio Weert uit 7 verschillende scouting groepen. Hieronder vind je een overzicht van alle groepen binnen deze regio: